Doorbreek de barriéres
3 juli 2025, The Shore, Scheveningen
De meest inspirerende en impactvolle merken bouwen vanuit de toekomst. Ze verbeelden een betere wereld en creëren vanuit die nieuwe werkelijkheid.
Maar bouwen aan die toekomst betekent ook barrières overwinnen. Verandering brengt wrijving, vraagt moedige keuzes en veroorzaakt soms schuring.
Bij Impact on the Beach geloven we dat deze barrières op drie niveaus doorbroken moeten worden om daadwerkelijk stappen te zetten richting een gewenste toekomst, en die barriéres vormen de basis voor het programma van 2025.


De meest inspirerende merken bouwen vanuit de toekomst. Maar bouwen aan de toekomst betekent barrières doorbreken.

Doorbreek de Barriéres in jezelf
Succesvolle verandering begint bij jou. Deze sessies gaan over het versterken van je persoonlijke weerbaarheid, innovatief durven denken en persoonlijk leiderschap ontwikkelen.
Wat kun je verwachten:
-
Inspirerende verhalen zoals van Mark van Baal (Follow This), die met leiderschap en lef wereldwijd impact creëerde.
-
Interactieve tipisessies van De Baak rond transformatie en persoonlijke ontwikkeling met de Inner Development Goals.
-
Intieme gesprekken en ontmoetingen met pioniers als Ben Lachhab (De Participatiekeuken) en Jamal Oulel (Social Debt), die maatschappelijke grenzen doorbreken.

Doorbreek de Barriéres in je organisatie
Organisaties die impact willen maken, moeten interne barrières aanpakken. Van innovatieve organisatievormen tot duurzaamheidsstrategieën: ontdek hoe je jouw organisatie toekomstbestendig maakt.
Wat kun je verwachten:
-
Inspirerende voorbeelden van organisatie-innovatie, zoals van Bart Kleijzen (HEMA).
-
Praktische sessies over thema’s als innovatie, CSRD, marketing, HR en teamontwikkeling.
-
Verdieping in krachtige organisatiemodellen zoals Steward Ownership.

Doorbreek de Barrieres in de markt.
Om markten te veranderen zijn baanbrekende ideeën, samenwerking en lef nodig. Deze sessies geven inzicht in hoe je effectief verandering creëert en je marktpositie versterkt.
Wat kun je verwachten:
-
Inspirerende sessies met pioniers van o.a. Justdiggit en Tony’s Chocolonely, die tonen hoe je via co-creatie en radicale innovatie nieuwe markten creëert.
-
Frisse ideeën voor de toekomst van jonge impactmakers van Inholland.
-
Interactieve sessies met start-up ondernemers die werken aan een nieuw normaal binnen de food sector.
Een greep uit de line-up:

Justdiggit is op een missie om Afrikaanse landschappen te vergroenen en zo de
aarde weer af te koelen. Want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet! Samen
met Afrikaanse partners en boeren maakt Justdiggit droog, gedegradeerd land weer
vruchtbaar en groen. Daarvoor is een enorme versnelling nodig: Justdiggit wil 350
miljoen Afrikaanse boeren inspireren en faciliteren hun land te vergroenen. In deze
bund-run graaf en ren je mee om dit voor elkaar te krijgen.

Wij van Impact on the Beach denken dat elke impactorganisatie een
meegroeiromper nodig heeft. Dit icoon voor het nieuwe succes van de HEMA is
duurzaam, betaalbaar, handig en leuk. We vroegen Bart Kleijzen de principes en
denkstappen die het team van HEMA te delen die hen brachten tot de
meegroeiromper. Dat doet hij op inspirerende, humoristische wijze in de typische
HEMA-stijl het in deze speciale sessie en helpt je om jouw versie van de
meegroeiromper te bedenken.

Tony's Open Chain is de impactverdubbelaar voor Tony's Chocolonely. Met deze
standaard sluiten verenigen steeds meer partners zich op weg naar een cacao-
industrie zonder uitbuiting. Hoor van Joke Aerts, Open Chain Lead, waarom en hoe
Tony's dit aanpak. Hoor van een partner waarom ze meedoen. En ga aan de slag om
je eigen Open Chain te maken en maak je eigen impact-verdubbelaar.

Er is een hele schuldenindustrie ontstaan: een bedrijfstak die in stand wordt
gehouden met het geld van mensen die het minste hebben. Jamal Ouleb heeft een
simpel maar briljant plan om dit te veranderen. Met Social Debt helpt hij jongeren
van hun schuld af en helpt ze vanuit vrijheid leven met grip. Dit is het inspirerende
verhaal van het plan om het helemaal anders te doen. Op zoek naar sociale impact?
Dan wil je hierbij zijn.

Begin 2024 werd Mark van Baal wereldwijd voorpaginanieuws toen BP hem
aanklaagde. Wat deed één man dat BP zo in het nauw dreef? Mark van Baal
probeert met Follow This niet alleen BP maar ook Shell van koers te veranderen.
Hoe krijgt hij dit voor elkaar? Welke barrières had hij te overwinnen om zo ver te
komen? Het inspirerende verhaal van een vertegenwoordiger die besloot dat
genoeg, genoeg was en Big Oil een oplossing in plaats van probleem moest worden.
En hoe hij hier bijna in slaagt

"De vorige editie van Impact on the beach was buitengewoon inspirerend en stimuleerde organisaties om een scherp beeld te hebben van de wereld van morgen, om te innoveren op basis van hun missie, om hun klanten centraal te stellen in hun organisatie en om producten en ervaringen van het volgende niveau op de markt te brengen. De setting met keynotes en kleine groepsgesprekken in tipitenten creëren hele productieve gesprekken."
Virginia Yanquilevich, CEO Dopper