Let's work on the beach.
Inspireer anderen met jouw verhaal.
Tip een tipi
Impact on the Beach krijgt vorm met inspirerende voorbeelden en verhalen. Organisaties uit de Inspirerende 40 , de Ones2Watch en andere inspirerende voorbeelden.
Ken je iemand die hier zeker een podium verdient? Of wil je jezelf opgeven?
Meld je dan hieronder aan. Een tipi-raad maakt het programma uit alle aanmeldingen.
Dit is niet een tipi-sch verhaal.
De sessies op Impact on the Beach hebben een vrijer format. Ze zijn interactief, participerend en worden gegeven zonder scherm en slides.
Zo deelde Martijn Versteegh zijn ervaringen over True Price. Albert Heijn durfde hiermee te experimenteren.
Daar werden wij blij van en wilden we meer van weten. We waren daarom extra blij dat Albert Heijn bereid was om de leerervaringen van hun True Price-experiment te delen.
Dit was de kern van deze sessie: 'Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.'
Dat is de missie van Albert Heijn. Zes miljoen borden gezonder, socialer en duurzamer. Van Beter voor Natuur & Boer-producten tot True Pricing, van voedselverspilling tot voedselbossen, en van watertappunten tot bananenbrood. In kleine en grote stappen op weg naar beter eten.
In de sessie werd iedereen CEO van Albert Heijn voor één dag om nieuwe impactinitiatieven tot stand te brengen.
Dit leverde twintig nieuwe ideeën op voor de grootste supermarkt van Nederland, die inmiddels een B Corp-certificering heeft.
Fleur Osté
Benelux Business Lead, Ben & Jerry’s
Hier werk je samen aan een positieve impact op iedereen in de keten. Ideeën worden vermenigvuldigd, aanscherpingen worden gevierd. Eén dag per jaar impact on the beach zorgt voor 365 dagen per jaar concrete impact voor een duurzamere toekomst.”
Date on the beach
BrightVibes, The Happy Activist en Optimist Magazine bundelden hun krachten om bedrijven te matchen met impactvolle initiatieven. Ze geven bedrijven de kans om een initiatief via hun kanalen meer bereik en dus meer impact te geven. Zij zorgen voor de match én de content om de boodschap van positieve verandering te versterken. Met als doel om de talloze duurzame initiatieven van ons land samen sneller te laten groeien.
In de tipi werde tien prachtige initiatieven gepresenteerd die op
zoek zijn naar een impactmatch. Zat er niks voor je bij? Dan kon een bezoeker ter plekke een matchverzoek doen en gingen The Happy Activist, Bright Vibes en De Optimist op zoek naar het perfecte initiatief dat past bij jouw bedrijf. Zo wordt de duurzame verandering van onderop versneld.
Een van de succesvolle dates was die tussen Stichting Thuisgekookt en Vivera. Samen gingen ze aan de slag voor meer plant-aardige maaltijden.
De volgende love affair
Tony’s Chocolonely & Ben&Jerry’s hebben een Love Affair. Hoe geven ze vorm aan hun samenwerking en bereiken ze samen meer? Een open relatie is volgens hen het geheim. Wat dat is, deelden ze samen in deze tipi sessie.
Met een checklist voor iedereen die ook op zoek is naar ‘een affaire’ om meer impact te maken. Op het strand ontstonden zo meerdere love affairs, zoals tussen Diergaarde Blijdorp en Dopper, en tussen de Johan Cruyff Arena en Rode Kruis.