Deprecated: Creation of dynamic property FacetWP_Facet_Taxonomy_Checkbox::$label is deprecated in /www/impactonthebeachnl_984/public/wp-content/themes/stuurlui/functions/facetwp.php on line 39

Deprecated: Creation of dynamic property FacetWP_Facet_Taxonomy_Radio::$label is deprecated in /www/impactonthebeachnl_984/public/wp-content/themes/stuurlui/functions/facetwp.php on line 218
Line-Up 2023 - Impact on the beach

Bekijk de inspirerende line-up

THEMA’S

START MET INSPIRATIE

Ariane Roos van Synergie

De Inspirerende 40 ‘23

Dit jaar vond het 13e onderzoek plaats naar de Inspirerende 40. Wees gerust, we hebben geen last van bijgeloof. Wel geloven we in de inzichten en feiten uit het onderzoek. Wat maakt inspirerende organisaties anders? Wat zijn de 4 do’s en don’ts voor ondernemers, marketeers en verduurzaming? Dit zijn de lessons learned.

Ben Lachhab van de participatiekeuken.

De culinaire verbinding: De reis van de Participatie Keuken van overleven naar samenleven

Ben Lachhab is de ondernemer achter de participatiekeuken. Hij startte de Participatiekeuken tegen de vereenzaming en isolatie die hij zag ontstaan tijdens COVID. Aanschuiftafels zijn de vorm om weer te zoeken naar verbinding. Ben laat in deze indrukwekkende sessie ervaren hoe dichtbij verbinding kan liggen. Hij gaat in een bijzondere thee-sessie met iedereen in gesprek. Voor iedereen die meer sociale impact wil maken.

Eric smit van Follow the money

Het verhaal achter Follow the Money

Kan een impactorganisatie van vertrouwen creëren business maken? Ja, dat is precies wat Eric Smits met Follow the Money doet. Openheid als tegenkracht. Eric deelt het bijzondere verhaal achter de groei en ontwikkeling van Follow the Money. Benieuwd naar dit bijzondere verhaal, en durf jij de confrontatie met je eigen geldsporen aan? Kom dan naar deze prikkelende sessie.

Thami Sweichler van Makers Unite

Van dromen naar Draaden: Makers Unite's ambitie met de 'Triving Wages Factory'

Makers Unite produceert duurzame kleding en merchendise met als doel om nieuwkomers met een vluchtelingenachtergrond werk te geven. Na 7 jaar onderweg te zijn en met meer dan 270 deelnemers in hun programma's, omarmt Makers Unite een ambitieus doel: een 2e productielocatie is geopend in Istanbul. Dit heeft als doel om een voorbeeld te stellen van 'thriving wage' voor nieuwkomers en de grootste, negatieve impact van de fast fashion industrie te trotseren.

Alex Webb van Klabu

How KLABU uses sport to bring hope in refugee camps

How can life in a refugee camp be about more than just survival? Can sport play a role in building a brighter future? Discover the story of KLABU, a social enterprise using the power of sport in refugee camps and involving the world through its sportswear brand.

Happy Activist, Bright Vibes, optimist Magazine

Kom impact daten

BrightVibes, The Happy Activist en Optimist Magazine bundelen hun krachten om bedrijven te matchen met impactvolle initiatieven. We geven bedrijven de kans om een initiatief via onze kanalen meer bereik en dus meer impact te geven. Wij zorgen voor de match én de content om de boodschap van positieve verandering te versterken. Met als doel om de talloze duurzame initiatieven van ons land samen sneller te laten groeien. Kom je ook impact daten? In de tipi presenteren we tien prachtige initiatieven die op zoek zijn naar een impactmatch. Zit er niks voor je bij? Doe dan ter plekke een matchverzoek en wij gaan op zoek naar het perfecte initiatief dat past bij jouw bedrijf. Zo versnellen we samen de duurzame verandering van onderop.

SCHAAL JE IMPACT

Bibianne Roetert & Fleur Osté

De volgende Love Affair

Tony’s Chocolonely & Ben & Jerry’s hebben een Love Affair. Hoe geven ze vorm aan hun samenwerking en bereiken ze samen meer? Een open relatie is volgens hen het geheim. Wat dat is, delen ze hier. Voor iedereen die ook op zoek is naar ‘een affaire’ om meer impact te maken.

Virginia Yanquilevich van Dopper

Jouw water tap

Wat doe je wanneer je veel impact maakt maar het probleem toch blijft bestaan? De iconische Dopper fles verkleinde de verkopen van single use plastic flessen helaas onvoldoende. Dus neemt Dopper een dappere volgende stap: de water tap. Voor iedereen die zich afvraagt of je huidige impact wel voldoende is.

Laura Hoogland van Sunt

Hoe Sunt sneller gaat

Bananen worden van al het fruit het meest verspild. Om wat te doen aan de 180.000 ton bananen die jaarlijks in Europese havens worden vernietigd, startte Laura in 2019 Sunt. Afgelopen jaar opende Sunt ’s werelds eerste bananenfabriek. De razendsnelle groei is ook te danken aan de ludieke aanpak. Want als iets niet normaal is, is een standaard campagne niet voldoende. Sunt laat zien hoe het kan, zonder grote budgetten.

Marjolein Albers van Justdiggit

Justdiggit’s plan B

Justdiggit is op een missie om Afrikaanse landschappen te vergroenen en zo de aarde weer af te koelen. Want hoe groender de aarde, hoe koeler de planeet! Samen met Afrikaanse partners en boeren maakt Justdiggit droog, gedregradeerd land weer vruchtbaar en groen. Ondanks de impact die zij tot nu toe hebben gemaakt, is een ongekende versnelling nodig. Daarom werkt Justdiggit aan een plan om 350 miljoen Afrikaanse boeren te inspireren en faciliteren hun eigen land te vergroenen. Waarom en hoe ontdek je hier.

Daan van Apeldoorn van B Lab

Hoe helpt B Corp met het maken van impact

B Lab is 10 jaar actief in Nederland en groeit hard, zoals bijvoorbeeld met HAK, bol.com en Dille & Kamille. Wat is het? En hoe helpt B Corp certificering bij het maken van impact? Daarover deze sessies aan de hand van de praktijkcase van Elho, één van de B Corps uit lijst van de Ones2Watch van de Inspirerende 40.

Niki Schilling & Laurien Meuters van Rituals & Tiny Miracles

Succesvol opschalen in Social Procurement: het verhaal van beide kanten

Rituals en Tiny Miracles nemen je mee in hun verhaal van een samenwerking die 11 jaar geleden begon. Wat ooit begon met een simpele donatie groeide door naar een social business van meer dan €4M omzet. Een soms chaotische en stressvolle, maar altijd een soulvolle ervaring in de wereld van social procurement en impact.

Sebastiaan Krouwel & Femke de Jong van TerraSana & RVO

Vergroot je impact internationaal

Echte impact maak je natuurlijk op wereldschaal. Maar: hoe schaal je internationaal? Voor alle impactmakers die al internationaal ondernemen of zich daarop orienteren is deze sessie van een aanrader. Duurzaamheid leeft overal, maar vaak net wat anders. Kanalen zijn anders, je krijgt met andere dingen te maken. Sebastiaan van TerraSana en Femke van RVO delen hun ervaringen en gebruiken de ervaring van alle aanwezigen. Zij delen hun route tot internationaal succes en laten ze zien hoe ook jij actief kunt worden – én blijven – in het buitenland.

CIRCULAIRE TOEKOMST

Wietse de Jong (RWS) & Harry Hofman (GBN)

Closing the loop

Wie praat zaait, wie luistert oogst! Impact maken door gedurfde samenwerking op een gaaf en complex project….dat doet Consortium Closing the Loop in samenwerking met Rijkswaterstaat (RWS). Wietse (RWS) en Harry (GBN) nemen je mee op avontuur naar de realisatie van het eerste circulaire viaduct in Nederland door te Innoveren, te oogsten en impact te maken met lef!

Jasper Eppingbroek (LimeGreen) en Jan Kolijn (GBN)

ONE DNA circulair Kunstgras

Voorbij de drempel ligt de toekomst! Wat doe je als je er in geslaagd bent om binnen één jaar een uniek, verantwoord en circulair recycling proces voor End-of-life kunstgras te realiseren? Je gaat verder! Recycling is top, maar dat is pas het begin! Investeren in design for re-use, zo maak je 100 % circulariteit de nieuwe norm in de toekomst en maak je impact. Jasper (LimeGreen) en Jan (GBN) nemen u mee in het verhaal van ONE-DNA kunstgras. Hoe verandert dit de toekomst van de hele branche? Waarom is het juist belangrijk dat pioniers zich nu al samen richten op waardebehoud? Join us!

Julie Munneke & Rolf Smeding

Klein doet het met Groot

Wanneer groot en klein het samen doen … Tiny Library & Bugaboo werken samen het verduurzamen van de markt voor babyproducten. Wat vraagt het om samen een markt te bewegen van lineair naar circulair? Twee inspirerende organisaties spelen open kaart over hun samenwerking.

Kim Taylor van Seenons

Een platform voor een wereld zonder afval

Seenons werkt op een unieke manier aan een wereld zonder afval. Het bouwde een platform waar organisaties hun afvalstromen kunnen matchen met bedrijven voor wie dit afval een grondstof is en de vervoerders. Kim deelt het inspirerende verhaal van Seenons en zoekt hulp voor de laatste uitdaging: hoe beweeg je mensen om nog meer afval te scheiden en hoger op de R-ladder te komen (refuse, reuse, rethink)?

Martijn Bijmolt van Het Goed

Hoe maken we van tweedehands de eerste keus?

Het Goed is één van de grootste kringlooporganisaties van Nederland, met 31 warenhuizen in Nederland geven we meer dan 30.000 producten per dag een nieuw leven. Dat klinkt veel, maar op dit moment is nog maar 6% van de spullen die we kopen hergebruikt. Wij hebben als missie om tweedehands jouw eerste keus te maken. Samen met jullie wil ik in gesprek hoe we hergebruik kunnen laten groeien en hoe we als kringlooporganisatie deze beweging kunnen aanjagen.

RADICAAL ANDERS

Mark van Baal van Follow this

You are never too small for big impact

Hoe bedenk je het om niet alleen Shell, maar alle grote olieconcerns van koers te laten veranderen? En hoe slaag je daarin? Het inspirerende verhaal van hoe één iemand de grootste organisaties beweegt onderdeel van de oplossing te worden.

Hans van den Broek & Gijs Schuringa

Een board Talk over Steward Ownership

‘De enige duurzame eigenaarsvorm is Steward Ownership’,dat is het vurige pleidooi van Hans, ondernemer achter The Shore. Ook Sumthing koos voor deze vorm. Wat beweegt een ondernemer om het eigendom van zijn organisatie weg te geven? Benieuwd naar Steward Ownership? Laat je inspireren, en ga het gesprek aan met Hans en Gijs.

Martijn Versteegh van Albert Heijn

6 miljoen borden gezonder, socialer en duurzamer & true price

Afgelopen jaar viel Albert Heijn ons op met het experiment over True Price. Een organisatie die durft te experimenteren om te leren om het uiteindelijk op grote schaal te kunnen toepassen? Daar worden wij blij van en willen we meer van weten. Dus zijn we heel blij dat AH bereid is om onder de leerervaringen van hun True Price experiment te delen. Dit is de kern van deze sessie: 'Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. Dat is de missie van Albert Heijn. 6 miljoen borden gezonder, socialer en duurzamer. Van Beter voor Natuur & Boer producten tot True Pricing, van voedselverspilling tot voedselbos en van watertap tot bananenbrood. In kleine en in grote stappen op weg naar beter eten. Praat jij mee over kansen, dilemma’s en versnelling?

Tim van Deursen and Thijs Suijten van Hack the Planet

Van code tot bescherming: de zoektocht van techneuten naar betekenis en verandering

Techniek gebruiken om de wereld te redden, Iedereen kan het bedenken, maar Hack the Planet doet het. Geen grote plannen maken, maar binnen 24 uur een eerste versie bouwen om een probleem op te lossen. Van olifanten redden, tot VR die empathie creëert. Zolang we het maar nu doen.

Impact on the Beach is uitverkocht.
Op 14 september, met ruimte voor 365 deelnemers, wordt het strand onze speeltuin voor impact.
Bekijk de Line-Up!